Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) informuję, iż: |
Administrator danych osobowych |
Administratorem, czyli podmiotem zbierającym, przechowującym i decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Miejska w Józefowie ul.. M.C. Skłodowskiej 5/7 05-420 Józefów, reprezentowany przez P. Dyrektor Marię Kurcz. |
Inspektor Ochrony Danych Osobowych |
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych SPZOZ Przychodni Miejskiej w Józefowie panią Dominikę Jasińską, z którym można kontaktować się za pomocą adresu dominika.jasinska@spzozjozefow.pl lub pod numerem telefonu: 22 789-21-21 wew. 5 |
Cel i podstawa prawna przetwarzania. |
Dane osobowe przetwarzane są w celach realizacji świadczeń zdrowotnych, medycyny szkolnej, prowadzenia wymaganej dokumentacji, zarządzania udzielanymi świadczeniami oraz kontaktowania się w uzasadnionych wypadkach w oparciu o:
-
art. 9 ust. 2 lit h) RODO w celu realizacji świadczeń zdrowotnych na rzecz Pacjenta:
– w celach zdrowotnych w związku z wykonywaniem działalności leczniczej zgodnie z ustawą o działalności leczniczej przy zachowaniu obowiązków wynikających z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
– w celu profilaktyki zdrowotnej w związku z art.3 ust. 2 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
– w celu diagnozy medycznej i leczenia w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
– w celu zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
-
art. 6 ust 1 pkt a), tj. wyrażona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – wyłącznie w celu wskazanym w treści udzielonej zgody. Każdą z wyrażonych zgód można wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem;
-
art. 6 ust 1 pkt c), tj, w celu wypełnienia przez Administratora ciążących na nim obowiązków prawnych, w szczególności wynikających z ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawy o działalności leczniczej, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych , ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, ustawy o służbie medycyny pracy, ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi, Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 12 czerwca 2018 r. w sprawie wzorów deklaracji wyboru świadczeniodawcy udzielającego świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, w celu prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych, w zw. z przepisami ustawy o rachunkowości oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
-
art. 6 ust 1 pkt f), tj. na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora polegającego na obronie praw i dochodzenia roszczeń przez Administratora danych w związku z prowadzoną przez niego działalnością
-
art. 9 ust. 2 lit. c), tj. w celu ochrony Pani/ Pana żywotnych interesów (w szczególności ratowania Pani/Pana zdrowia, życia)
-
art. 9 ust. 2 lit. j) w celach archiwalnych, naukowych lub statystycznych
-
Głównym celem wprowadzenia przez SPZOZ Przychodnię Miejską w Józefowie monitoringu, jest zapewnienie bezpieczeństwa Pacjentom, personelowi oraz zabezpieczenia mienia placówki.
|
Okres przechowywania |
Okres przez jaki będziemy przechowywać dane (dokumentację medyczną) wynika z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i wynosi 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:
-
dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
-
dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego,w którym dokonano ostatniego wpisu;
-
zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
-
skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia;
-
skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres:
– 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza,
– 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie a nie zostało zrealizowane;
-
w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie,
-
dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2 roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat;
Zapisywane obrazy z monitoringu przechowywane będą maksymalnie przez okres 30 dni, a po jego upływie zostaną automatycznie skasowane poprzez nadpisanie kolejnych jego nagrań. |
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych |
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe. Nie podanie danych może skutkować brakiem możliwości prowadzenia dokumentacji związanej z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, co w konsekwencji może prowadzić do nieudzielenia świadczenia zdrowotnego. Podanie danych uzyskanych na podstawie zgody jest dobrowolne, jednak ich nie podanie może skutkować brakiem możliwości realizacji celu, na który wyrażono zgodę. W związku
z powyższym informujemy, że prawo Pacjenta do bycia zapomnianym oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych może zostać ograniczone. |
Odbiorcy danych. Udostępnianie danych |
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz inne podmioty, w tym podmioty lecznicze, z którym zawarto umowy powierzenia przetwarzania danych w celu udzielania świadczeń medycznych, prowadzenia obsługi administracyjnej, informatycznej, serwisowej urządzeń Administratora, rozliczeniowej i związanej ubezpieczeniem społecznym; |
Przekazywanie danych. Podejmowanie z automatyzowanych decyzji. |
Pani/ Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w systemach teleinformatycznych, niemniej jednak Pana / Pani dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu. |
Prawa pacjenta |
Ma Pani/ Pan prawo do:
-
dostępu do danych osobowych dotyczących jego osoby;
-
sprostowania danych dotyczących jego osoby, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
-
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
-
przenoszenia danych;
-
żądania od Administratora Danych Osobowych usunięcia danych osobowych dotyczących jego osoby,z wyjątkiem sytuacji, w których przetwarzanie wynika bezpośrednio z przepisów obowiązującego prawa.
-
wniesienia skargi do Prezesa UODO (uodo.gov.pl). gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy RODO
|