Pełnomocnik ds. pacjenta
INFORMACJA DLA PACJENTÓW DOTYCZĄCA PEŁNOMOCNIKA DS. PACJENTA W SPZOZ PRZYCHODNI MIEJSKIEJ W JÓZEFOWIE
- Pacjentom oraz przedstawicielom ustawowym pacjenta przysługuje prawo złożenia skargi do Pełnomocnika ds. Pacjenta,
- Przedmiotem skargi mogą być przypadki naruszenia praw pacjenta związanych z realizacją świadczeń zdrowotnych oraz gwarantowane obowiązującymi przepisami prawa,
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone w formie ustnej lub pisemnej,
- Skargi lub wnioski, nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby, która je niosła, pozostaną bez rozpatrzenia,
- Pełnomocnikiem ds. Pacjenta jest Pani Marta Sokół,
Wyznaczonym dniem i miejscem przyjmowania skarg i wniosków pacjentów, opiekunów faktycznych i osób bliskich jest środa w godz. 12:30-14:30 (pok.32, 1 piętro) oraz za pośrednictwem e-mail marta.sokol@spzozjozefow.pl - Skarga Pacjenta złożona w formie pisemnej powinna zawierać co najmniej:
-
- imię, nazwisko i dokładny adres zamieszkania bądź adres do korespondencji,
- datę zdarzenia,
- nazwisko osoby, wobec której skierowane są zarzuty,
- uzasadnienie stawianych w skardze zarzutów.
Pełnomocnik ds. Pacjenta nie reprezentuje Pacjenta na zewnątrz podmiotu leczniczego, nie jest Rzecznikiem Praw Pacjenta ani stroną w postępowaniu przeciwko SPZOZ Przychodni Miejskiej w Józefowie, pomaga Pacjentowi wewnątrz placówki.
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Łukasz Chmielowiec
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta:
800 190 590 czynna pn. – pt. w godz. 08:00 – 20:00